Friday 3 November 2017

Flytting Gjennomsnitt I Pivot Tabell


(stackoverflowquestions5283466calculate-moving-average-in-excel ser ut til å være noe relatert. Jeg er nysgjerrig på å kjenne den ikke-vba-måten å gjøre dette på.) Mitt mitt pivottabell har kildedata som skaper et antall hvor mange salg en person hadde i siste 36 dager. Hver dag er os 1 kolonne i pivottabellen og personens navn på rad. Noen av disse personene hadde ikke salg på dag 1, dag 2 osv., Og kan bare ha 3 dager hvor de solgte noe på dagene 14,15 og 16. Uansett hvilken sekvens, vil jeg finne de siste salgsdataene ( nærmest høyre kant av svingbordet) og beregne tre salgsøkninger f. eks C20C19 vil være 1 hvis de hadde mer salg på hvilken dag C20 er. Økningen er nbe fondet ved å trekke 1 og skifte til prosent. Problemet er at hvis en person bare hadde salg på d10, d11, d12 så hvordan kan jeg sette en generell formel i Excel for å si se etter det siste konsekutive salg, og deretter beregne dette forholdet For en person som hadde salg i de siste tre dager, det er enkelt. Det vil være kaotisk å hardcode hvor du skal se etter hver salgsverdi. spurte 14 juni klokken 23:43 hunden har ikke 3 påfølgende salg, vil du beregne den siste økningen basert på siste 2 påfølgende salg, hva om myr hadde et nytt salg på d36. men ikke i mellom, vil du beregne d3647d3. ndash Aprillion Jun 15 12 at 1:49 Jeg har ikke excel her, men jeg håper dette vil veilede deg til riktig resultat (bruk. i stedet for hvis det er din liste separator): definer salg som en rekke verdier fra d1 til d36 for en gitt rad (eller bruk faktiske intervaller) beregne posisjoner for de siste verdiene for hver rad ved hjelp av disse arrayformlene (bruk ctrlshiftenter i stedet for bare å skrive inn etter at du har skrevet disse formlene): posisjon1 max (hvis (salgslt0kolonne (salg))) posisjon2 maks (kolonne (salg) 1) (kolonne (salg)) 2) kolonne (salg))) Hent verdiene () : value1 index (salgsposisjon1) gjør noe feilhåndtering (iferror (.0)) og lignende. besvart 15. juni 12 klokka 2: 26 Slik beregner du flytteverdier i Excel Excel-dataanalyse for dummier, 2. utgave Kommandoen Dataanalyse gir et verktøy for å beregne flytende og eksponentielt glatte gjennomsnitt i Excel. Anta, for illustrasjons skyld, at du har samlet inn daglig temperaturinformasjon. Du vil beregne tre-dagers glidende gjennomsnitt 8212 gjennomsnittet for de siste tre dagene 8212 som en del av noen enkle værprognoser. For å beregne bevegelige gjennomsnitt for dette datasettet, gjør du følgende trinn. For å beregne et bevegelige gjennomsnittsnivå, klikker du først på kommandoknappen Data tab8217s Data Analyse. Når Excel viser dialogboksen Dataanalyse, velger du elementet Flytende gjennomsnitt fra listen, og klikker deretter OK. Excel viser dialogboksen Moving Average. Identifiser dataene du vil bruke til å beregne det bevegelige gjennomsnittet. Klikk i tekstboksen Inngangsområde i dialogboksen Moving Average. Deretter identifiserer du innspillingsområdet, enten ved å skrive inn et regnearkområdeadresse eller ved å bruke musen til å velge regnearkområdet. Ditt referanseområde bør bruke absolutte celleadresser. En absolutt celleadresse går foran kolonnebrevet og radnummeret med tegn, som i A1: A10. Hvis den første cellen i innspillingsområdet inneholder en tekstetikett for å identifisere eller beskrive dataene dine, velger du avmerkingsboksen Etiketter i første rad. I tekstboksen Intervall, fortell Excel hvor mange verdier som skal inkluderes i gjennomsnittlig beregning i glidende retning. Du kan beregne et glidende gjennomsnitt ved å bruke et hvilket som helst antall verdier. Som standard bruker Excel de siste tre verdiene til å beregne glidende gjennomsnitt. For å angi at et annet antall verdier skal brukes til å beregne det bevegelige gjennomsnittet, skriv inn verdien i Intervall-tekstboksen. Fortell Excel hvor du skal plassere de bevegelige gjennomsnittsdataene. Bruk tekstboksen Utgangsområde for å identifisere arbeidsarkområdet som du vil plassere de bevegelige gjennomsnittsdataene i. I regnearkseksemplet er de bevegelige gjennomsnittsdataene plassert i regnearkområdet B2: B10. (Valgfritt) Angi om du vil ha et diagram. Hvis du vil ha et diagram som viser den bevegelige gjennomsnittlige informasjonen, markerer du avkrysningsboksen Kartutgang. (Valgfritt) Angi om du vil beregne standard feilinformasjon. Hvis du vil beregne standardfeil for dataene, merker du av for Standard feil. Excel plasserer standard feilverdier ved siden av de bevegelige gjennomsnittsverdiene. (Standardfeilinformasjonen går inn i C2: C10.) Når du er ferdig med å angi hvilken flytende gjennomsnittsinformasjon du vil beregne, og hvor du vil plassere den, klikker du OK. Excel beregner flytende gjennomsnittsinformasjon. Merk: Hvis Excel doesn8217t har nok informasjon til å beregne et glidende gjennomsnitt for en standardfeil, plasserer den feilmeldingen i cellen. Du kan se flere celler som viser denne feilmeldingen som en verdi. Kjører AVERAGE i pivottabellen Kjører AVERAGE i pivottabellen Finnes det noen måte å få et løpende gjennomsnittlig datafelt i et pivottabell (jeg forstår ikke hvorfor dette ikke er en av de ekstra beregningsalternativer.) Jeg vet hvordan å fudge den utenfor bordet med GETPIVOTDATA, men det er en ekte kludge. Jeg ser etter noe integrert med bordet. Jeg genererer alt med VBA, slik at jeg bruker VBA til å implementere, er ikke et problem. Slape sa: 24 oktober 2008 02:57 Re: Kjører AVERAGE i pivottabell Kan du legge til en kolonne i dataene dine for å beregne løpende gjennomsnitt og deretter endre pivottabellen for å trekke den inn i bill9376 sa: 27 oktober 2008 12:49 AM Re: Kjører AVERAGE i pivottabellen Jeg kom til en lignende konklusjon, men siden jeg importerer 10-30k rader og skaper pivottabeller programmert fra disse regnearkene, virket det bare for komplisert. Jeg endte opp med å bruke pivoter til å gjøre totals og løpende totals og så skrev bare VBA kode for å bygge løpende gjennomsnitt utenfor pivoten. Dette har betydelige ulemper siden ravg-data ikke er en del av pivottabellen. Du kan ikke omarrangere kolonner enkelt, kan ikke autoformat osv. Jeg kan ikke tro at det ikke er en spesiell løpende gjennomsnittlig kalk som løpende total-alle de måtte gjøre for å kjøre gjennomsnitt er delt kjører totalt av stillingen i området. Et løpende gjennomsnitt er åpenbart nyttig for trending etc. Kanskje Excel 2007 har dette Uansett takk for brainstorming med meg. billMoving Average i en pivottabell Ive søkte gjennom arkivene og har kommet opp tomme. Jeg vil vite om det er mulig å beregne et glidende gjennomsnitt i et pivottabell. Mine data er formatert som: Kolonneoverskrifter: Dato Delnummer Leveres i tide Datafelter: 51011 (tekstfelt) 1 eller 0 (1 til tiden, 0 sent) Månedlig utarbeider jeg flere rapporter for leveringsytelse ved hjelp av enkle pivottabeller og det er ganske grei. Jeg vil se på å spore et 3 måneders glidende gjennomsnitt av kolonnen Sendt i tid. Antall oppføringer vil variere fra måned til måned. eksempel: januar sender vi 30 linjer februar vi sender 15 linjer mars vi sender 45 linjer For 3 måneders glidende gjennomsnitt for mars vil jeg inkludere alle linjene for januar til mars. Jeg kan gjøre dette manuelt, men jeg håper noen har en smart måte å legge til noen beregnede felt til pivottabellen for å få det jeg etter. Takk på forhånd Jim Ive søkte gjennom arkivene og har kommet opp tom. Jeg vil vite om det er mulig å beregne et glidende gjennomsnitt i et pivottabell. Mine data er formatert som: Kolonneoverskrifter: Dato Delnummer Leveres i tide Datafelt: 51011 (tekstfelt) 1 eller 0 (1 til tiden, 0 sent) Månedlig utarbeider jeg flere rapporter for leveringsytelse ved hjelp av enkle pivottabeller og det er ganske grei. Jeg vil se på å spore et 3 måneders glidende gjennomsnitt av kolonnen Sendt i tid. Antall oppføringer vil variere fra måned til måned. eksempel: januar sender vi 30 linjer februar vi sender 15 linjer mars vi sender 45 linjer For 3 måneders glidende gjennomsnitt for mars vil jeg inkludere alle linjene for januar til mars. Jeg kan gjøre dette manuelt, men jeg håper noen har en smart måte å legge til noen beregnede felt til pivottabellen for å få det jeg etter. Takk på forhånd Jim

No comments:

Post a Comment